Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΜΕ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ


Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
Τό πρῶτο βοήθημα πού θά ἀναρτήσω εἶναι νομίζω ἀπαραίτητο γιά τούς μαθητές τῆς Α' Λυκείου. Πρόκειται γιά τό κείμενο τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου μέ παράλληλη νεοελληνική μετάφραση. Μέ αὐτό τόν τρόπο θά μπορέσουν τά παιδιά νά ἔλθουν σέ ἐπαφή μέ τό κείμενο τῆς Θείας Λειτουργίας καί νά μπορέσουν νά κατανοήσουν κάποιες βασικές ἔννοιες.
Για να το δείτε πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://docs.google.com/file/d/0B5Yr7gYVNcl5MUEwWGdTMlZlMkU/edit?usp=sharing




3 σχόλια:

  1. Mιλάμε για τον ίδιο Χρυσόστομο που έχει ξεστομίσει αυτά τα λόγια: “…Γενικά όμως είναι ένα σκουλήκι (η γυναίκα) που σέρνεται, η κόρη του ψεύδους, ο εχθρός της ειρήνης. Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος. Είναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. Πάνω απ’ όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες. Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδια, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της, και έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων μέσω όλων των αισθήσεων. Όσος και αν είναι ο πλούτος, δεν επαρκεί για να ικανοποιήσει την γυναικεία επιθυμία. Μέρα και νύχτα η γυναίκα δεν σκέφτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάφι και τα πολύτιμα πετράδια, τα υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα.
    Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άντρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί. Γι’ αυτό το λόγο ο Θεός, γνωρίζοντας την ελεεινή της φύση, την προίκισε με το όπλο της σεξουαλικότητας…” ;;
    Αυτού τα κείμενα πρέπει οπωσδήποτε να μάθουν τα παιδιά αυτού του κράτους ή κάτι κατάλαβα λάθος;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μιλάμε για τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο που προτρέπει τον σύζυγο να συμπεριφέρεται ως εξής στη γυναίκα του: "Λόγια αγάπης να της λες:... Εγώ από όλα, τη δική σου αγάπη προτιμώ και τίποτε δεν μου είναι τόσο βασανιστικό ή δυσάρεστο, όσο το να βρεθώ κάποτε σε διάσταση μαζί σου. Κι αν όλα χρειασθεί να τα χάσω, ...κι αν στους έσχατους βρεθώ κινδύνους, οτιδήποτε κι αν πάθω, όλα μου είναι ανεκτά κι υποφερτά, όσο εσύ μου είσαι καλά. Και τα παιδιά, τότε μου είναι περιπόθητα, εφ' όσον εσύ μας συμπαθείς... Ίσως κάποτε σου πει: Ποτέ ως τώρα δεν ξόδεψα από τα
    δικά σου, έχω ακόμη τα δικά μου, που μου 'δωσαν οι γονείς μου.
    Τότε πες της: Τι λες καλή μου; Έχεις ακόμη τα δικά σου; Ποια λέξη μπορεί να 'ναι χειρότερη από αυτή; Σώμα δεν έχεις πια δικό σου κι έχεις χρήματα; Δεν είμαστε δύο σώματα μετά το γάμο, αλλά γίναμε ένα. Δεν έχουμε δυο περιουσίες, αλλά μία... Όλα δικά σου είναι, κι εγώ δικός σου είμαι, κορίτσι μου. Αυτό με συμβουλεύει ο Παύλος λέγοντας ότι ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά η γυναίκα. Κι αν δεν έχω εγώ εξουσία στο σώμα μου, αλλά εσύ, πόσο μάλλον δικά σου είναι τα χρήματα... Ποτέ να μην της μιλάς με
    πεζό τρόπο, αλλά με φιλοφροσύνη, με τιμή, με αγάπη πολλή. Να την τιμάς, και δε θα βρεθεί στην ανάγκη να ζητήσει την τιμή από άλλους... Να την προτιμάς από όλους για όλα, για την ομορφιά, για τη σωφροσύνη της, και να την εγκωμιάζεις. Να κάνεις φανερό ότι σ' αρέσει η συντροφιά της κι ότι προτιμάς να μένεις στο σπίτι για να 'σαι μαζί της από το να βγαίνεις στην αγορά. Από όλους τους φίλους να την προτιμάς, και από τα παιδιά που σου χάρισε, κι αυτά εξαιτίας της να τα αγαπάς".
    Ιωάννης Χρυσόστομος (PG 62, 146-148. Μτφρ. από: Παναγιώτη Νέλλα, Ζώον Θεού-
    μενον, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1992, σελ. 85).
    Μιλάμε για τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο που οργάνωσε το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό έργο σε Αντιόχεια και Κωνσταντινούπολη όπου χρημάτισε επίσκοπος.
    Μιλάμε για τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο που συγκρούστηκε με την πλουτοκρατία και το κατεστημένο της εποχής του συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της αυτοκράτειρας Ευδοξίας, στάση την οποία πλήρωσε με διωγμούς και τελικά με την ίδια τη ζωή του.
    Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ως μοναχός ήταν υπέρ της παρθενίας έχει γράψει λοιπόν αρκετά έργα πάνω σ' αυτό το ζήτημα. Το απόσπασμα που παραθέτεις το συνάντησα σε αρκετά blogs και άλλοι το παραθέτουν ως απόσπασμα του έργου του Προς τους Έχοντας Παρθένους Συνεισάκτους και άλλοι από το ΕΚΛΟΓΑΙ: ΛΟΓΟΣ Δ΄, ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ. Ανατρέχοντας στην Πατρολογία του Migne δεν μπόρεσα να εντοπίσω το συγκεκριμένο απόσπασμα σε κανένα από τα δύο έργα. Δεν αμφισβητώ την πατρότητα του αποσπάσματος, το ζήτημα είναι όταν κανείς διαβάζει ένα κείμενο να το διαβάζει από την αρχή ως το τέλος για να έχει σφαιρική άποψη για το θέμα που πραγματεύεται. Στο Προς τους Έχοντας Παρθένους Συνεισάκτους ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος καυτηριάζει τη συνήθεια πολλών εκκλησιαστικών ανδρών (επισκόπων κυρίως) να συζούν με παρθένες γυναίκες, και επίσης καυτηριάζει τη συμβίωση ανδρών και γυναικών εκτός γάμου. Καλώς ή κακώς η Εκκλησία δέχεται και ευλογεί ως σωστή σχέση ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα το γάμο. Αν θες να έχεις μια πιο ολοκληρωμένη άποψη σου προτείνω να διαβάσεις την εργασία του π. Κυριάκου Τσουρού "Σαρκική ἐπιθυμία καί σκοποί τοῦ γάμου, κατά τόν ἱερόν Χρυσόστομον" που θα βρεις εδώ: http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/family/sarx_chris.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Poker in Arizona - Casino Ratos
    As 룰렛 돌리기 게임 soon as you enter the Poker Room, you will receive a list bet 뜻 of the game titles available to play in 하하 포커 the poker room and the 케이 벳 amount of information that you 승인전화없는 토토사이트 should

    ΑπάντησηΔιαγραφή